Syltom - naprawa automatycznych skrzyń biegów Wrocław. Automatyczne skrzynie biegów Wrocław.

syltom-tel-kom
syltom-istnieje-od-1991-roku syltom-skrzynia

Firma SYLTOM jako jedyna we Wrocławiu oferuje usługę dynamicznej wymiany oleju automatycznych skrzyń biegów.
Udzielamy rocznej gwarancji i wystawiamy FVAT!
U nas także komputerowa diagnostyka automatycznej skrzyni biegów!

Zamów naprawę automatycznej skrzyni biegów
Jeśli posiadasz automatyczną skrzynię biegów, która wymaga naprawy, skonaktuj się z nami na jeden z poniższych sposobów:

1. Kontakt telefoniczny na jeden z dwóch numerów:
0 71 71 72 793 lub 0 601 70 50 05
Zadzwoń, być może potrzebujesz pomocy w dostarczeniu skrzyni do nas, lub potrzebujesz konsultacji. Pomożemy Ci!

2. Kontakt poprzez e-mail:

Zwykle odpisujemy na e-maile w ciągu 6 godzin. Prosimy o cierpliwość, a w nagłych przypadkach o telefon bezpośredni.

3. Formularz kontaktowy bezpośrednio ze strony www:

Twoje imię i nazwisko: E-mail zwrotny:

Opisz swój problem, lub zadaj nam pytanie :


Wymagane jest poprawne wypełnienie wszystkich pól formularza.

0

Poradnik - ciekawostki i informacje o automatycznych skrzyniach biegów:

Automatyczne skrzynie biegów zostały po raz pierwszy zastosowane w samochodach osobowych w 1939 roku. Od tego czasu stały się elementami bardzo zaawansowanymi technologicznie. Naprawa i diagnostyka automatycznej skrzyni biegów wymaga bardzo gruntownej wiedzy na temat ich konstrukcji i działania. Prawidłowa diagnostyka uszkodzeń oraz naprawa wymaga wielu lat praktyki i doświadczeń zawodowych Jeśli uważasz, że twoja skrzynia pracuje nieprawidłowo, lub chcesz uniknąć kosztownych napraw po zakupie używanego samochodu z automatyczną skrzynią biegów zaufaj fachowcom - zgłoś się do nas!

Niniejszy poradnik ma charakter poglądowy. W żadnym wypadku nie może stanowić kompendium do samodzielnej naprawy automatycznej skrzyni biegów.

1. Pomiar poziomu oleju w automatycznych skrzyniach biegów:

Automatyczna skrzynia biegów to skomplikowane urządzenie techniczne służące do płynnej zmiany przełożeń miedzy silnikiem a kołami jezdnymi. Zaawansowanie techniczne tych konstrukcji uniemożliwia wykonywanie napraw we własnym zakresie lub w niewyspecjalizowanych warsztatach mechanicznych.

W nowych generacjach automatycznych skrzyń biegów sprawdzenie poziomu oleju możliwe jest jedynie na stanowisku serwisowym. W starszych konstrukcjach użytkownik powinien w miarę regularnie sprawdzać poziom oleju w automatycznej skrzyni biegów miarką (bagnetem kontrolnym ). Sprawdzanie oleju wykonujemy przy zapalonym silniku i lewarku zmiany biegów ustawionym w pozycji P.W niektórych samochodach na bagnecie znajdują się dwie podziałki dla oleju zimnego i ciepłego.
W tym drugim przypadku pomiar poziomu wykonujemy po nagrzaniu silnika do temperatury roboczej ok 90 stopni Celsjusza.

Należy też pamiętać, że w automatycznej skrzyni biegów tak jak i w silniku należy okresowo przeciętnie co 30 000 km wymienić olej, filtr oleju i bezwzględnie uszczelkę miski olejowej skrzyni. Częstą praktyką w przypadkowych warsztatach napraw automatycznych skrzyń biegów jest zakładanie miski olejowej automatycznej skrzyni biegów na silikon. To błąd. Wszelkie uszczelniacze są niebezpieczne dla hydraulicznych płyt sterujących. W konsekwencji pozorna oszczędność może spowodować zniszczenie skrzyni.

2. Dodatkowa, wspomagająca chłodnica oleju automatycznej skrzyni biegów:

Setki skrzyń co roku ulegają uszkodzeniu a w dziewięciu przypadkach na dziesięć przyczyną jest przegrzanie. Normalna eksploatacja w typowych warunkach nie grozi przegrzaniem skrzyni ale już ciągnięcie przyczepy, kempingu, łodzi czy lawety zawsze prowadzi do podwyższenia temperatury oleju w skrzyni biegów. Podobna sytuacja ma miejsce w ruchu miejskim w upalne dni gdy stoimy w korku albo w górach a w przypadku samochodów terenowych nawet w lekkim terenie. Należy pamiętać, że obniżenie temperatury oleju w skrzyni o 11 stopni C podwaja żywotność oleju a w konsekwencji wydłuża znacząco przebieg automatycznej skrzyni biegów.


3. Audi, Volkswagen skrzynia trzybiegowa:

Trzybiegowy automat VW 010 i jego pochodne był montowany w latach 1976-1992 w samochodach Volkswagen, Audi ale także w Porsche 924 i 944 oraz w Fiatach : Strada, X 1/9, 128 i Regata. Jest to bardzo prosta w budowie, niezawodna i trwała skrzynia automatyczna wymagająca jednak zwłaszcza w starszych samochodach starannej obsługi. Kontrolę stanu oleju części automatycznej przeprowadzamy za pomocą bagnetu, na którym stan oleju nagrzanej skrzyni powinien zawierać się pomiędzy dwoma kółkami zaznaczonymi w dolnej jego części. Zalecany olej: każdy spełniający normę Dexron II.
Samochód powinien oczywiście stać na równej powierzchni, lewarek asb ustawiony w pozycji P, a silnik ma pracować na wolnych obrotach. Na podstawie wieloletnich doświadczeń zalecamy wymianę oleju i filtra oleju oraz uszczelkę pod miskę co 30 000km. Pomimo tego, że filtr jest siatkowy nie zalecamy mycia go, ale bezwzględną wymianę na nowy gdyż stary filtr na skutek pulsacji oleju rozdziera się w miejscu styku z obudową. Skrzynia ta jest integralnie połączona z mechanizmem różnicowym zwanym dalej dyferencjałem przenoszącym moment obrotowy na koła przednie. Stosowane były dwa typy dyferencjałów w zależności od usytuowania silnika w aucie. Przy silniku umieszczonym w poprzek np. w Golfie i w Jettcie dyferencjał ma zęby skośne i jest właściwie niezniszczalny.
Posiada on swój obieg oleju przekładniowego, którego stan należy sprawdzać przez korek kontrolny. W pozostałych typach samochodów z silnikami umieszczonymi wzdłuż samochodu np. w Pasatach, Audi dyferencjał posiada typowe koło talerzowe i wałek atakujący z zębami hipoidalnymi, które są bardzo wrażliwe na zmianę warunków współpracy międzyzębnej a po polsku na zmianę ich wzajemnego usytuowania. Następuje to najczęściej wskutek braku oleju przekładniowego w obudowie dyferencjału i zniszczeniu łożysk stożkowych. Stan oleju sprawdzamy przez korek kontrolny umieszczony w obudowie. Korek jest trudno dostępny i najczęściej zapieczony to też sprawdzenie oleju w warunkach garażowych jest bardzo trudne aczkolwiek możliwe. Zewnętrznym objawem braku tego oleju jest głośna praca a następnie wycie przekładni. Kiedy dyferencjał zaczyna wyć na jakąkolwiek obsługę jest już za późno ponieważ warstwa utwardzona zębów przekładni jest naruszona i naprawa polega już tylko na wymianie części. Uwaga: ustawienie luzu międzyzębnego w warunkach amatorskich jest niemożliwe i zawsze skończy się wyciem a w konsekwencji zniszczeniem przekładni.
W niektórych typach skrzynie te wyposażone są w pozycję E (ekonomik), na którą przełącza się lewarek podczas jazdy poza miastem. Na tej pozycji nie ma hamowania silnikiem. Uwaga ruszamy samochodem zawsze z pozycji D.

 

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących pracy Waszej automatycznej skrzyni biegów lub jej obsługi, zapraszamy na bezpłatne konsultacje do naszego serwisu.